Általános Szerződési és Vásárlási Feltételek
Vásárlási információk és Általános Szerződési Feltételek (ÁSzF)
Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, így online adásvételi szerződés jön létre. A megkötött szerződés későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. A Weboldalon külön megtekinthető és letölthető az adatkezelési nyilatkozatunk az Adatkezelési nyilatkozat menüpont alatt.
A Webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
A Webáruház használatával Ön kijelenti, hogy a felhasználási feltételeket megértette, azokat tudomásul vette, és az oldal használatának feltételeként elfogadja.
Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2025. február 28.
A Webáruház adatai
Cégnév, cégforma:
RUBO-TRADE KFT.
Székhely:
4524 Ajak, HRSZ: 1177.
Levelezési cím:
4600 Kisvárda, Szüret utca 17. sz.
A Webáruház telefonszáma:
+36309287342 (munkanapokon 8-16 óra között)
A Webáruház e-mail címe:
info@vardartstudio.hu
Bejegyző cégbíróság/bejegyző hatóság neve:
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Cégbíróság
Cégjegyzékszám/nyilvántartási szám:
15-09 081372
Adószám:
24785660-2-15
Különleges hatósági engedély és annak száma:
–
A Webáruház képviselője:
Rubóczki Tibor
A Webáruház értékesítési online felülete (domain név):
A Pénzforgalmi számlát vezető bank neve
OTP Bank Nyrt.
Bankszámlaszám:
11744034-24433631-00000000
Személyes ügyfélszolgálat (pl. üzlet) címe:
–
Mit tartalmaz ez a dokumentum?
A Vásárló és a Webáruház között létrejövő szerződés (továbbiakban: „Szerződés”) tartalmát
a Vásárló és a Webáruház között a vásárlási folyamat során létrejövő egyedi feltételek és
a jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: „ÁSZF”) együttesen határozzák meg.
Ennek megfelelően az ÁSZF az alábbiakat tartalmazza:
a cégünk (a Webáruház) fontosabb adatait, elérhetőségét,
az Önt, mint Vásárlót, és a bennünket, mint Webáruházat megillető jogokat és kötelezettségeket,
a Honlapunk használatával, a megrendelési folyamattal kapcsolatos információkat (például regisztráció, megrendelés menete, a szerződés írásba foglalt-e, a szerződéskötés nyelve, sor kerül-e iktatásra, adatbeviteli hibák javítása, ajánlati kötöttség és visszaigazolás stb.)
a teljesítési határidők egyes szabályait,
a felelősségi szabályokat,
a szállítási és fizetési feltételeket,
az elállási jogról szóló tájékoztatást és a gyakorlásával kapcsolatos feltételeket,
a jótállásról, kellékszavatosságról és termékszavatosságról szóló tájékoztatást,
az Ön rendelkezésére álló jogérvényesítési lehetőségek részletes bemutatását.
Fogalmak
Az ÁSZF-ben használt fogalmak meghatározásait az I. Mellékletben gyűjtöttük össze teljeskörűen az Ön számára. A jobb szövegértés érdekében itt a törzsszövegben is egyes részeknél meghatározunk fogalmakat.
Technikai információk, kötelező tájékoztatások
A Honlap használatához szükséges technikai információkat, illetve a jogszabályok által előírt egyes más tájékoztatásokat, melyeket az ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon találja meg.
Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre irányadó jog Magyarország jogszabályai. Felsoroltuk a legfontosabb jogszabályokat, hogy Ön első kézből és teljesen hiteles forrásból is meggyőződhessen jogairól:
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (különösen a Hatodik Könyv)
45/2014. (II.26.) Kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól
19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
Bevezetés
Üdvözöljük az általunk üzemeltetett weboldalon (a továbbiakban: „Honlap”).
A Szerződés nyelve magyar.
Alapvető információ: ki tesz ajánlatot és ki fogadja azt el?
A Honlapon közölt információk nem minősülnek a Webáruház részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. Jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén a jogszabály alapján Ön minősül ajánlattevőnek, a Webáruház az Ön ajánlatát elfogadja és így jön létre közöttünk a szerződés.
Alapvető információ: írásbeli-e a közöttünk létrejött szerződés?
A Honlapon keresztül leadott megrendelés nem írásban, hanem ráutaló magatartással tett jognyilatkozatnak minősül, így az Ön és a Webáruház közötti elektronikus úton kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat a Webáruház nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető.
Megrendelés leadása, szerződés létrejötte
A megrendelések leadása kizárólag elektronikus úton lehetséges. Faxon, telefonon, e-mailen, levélben rendelés leadására nincs lehetőség, az ilyen módon érkezett megrendeléseket a Webáruház nem tudja teljesíteni.
Ön a Honlap használata során tanúsított ráutaló magatartásával (pl. jelölőnégyzet bejelölése és/vagy megrendelést indító gomb leklikkelése) tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat és a konkrét Termék(ek) megvásárlására vonatkozó egyedi feltételeket.
Magatartási kódex
A Webáruház magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
Részletes vásárlási feltételek. Regisztráció
A regisztráció a Honlapon történő vásárlásnak nem feltétele.
Amennyiben a Honlapon van lehetőség regisztrációra, annak az alábbi szabályai vannak:
Ön regisztrálni a Regisztráció feliratú gombra kattintást követően egy e-mail cím és egyéb adatok megadásával tud (további részletek az Adatkezelési Tájékoztatóban találhatóak).
A sikeres regisztrációt követően, Ön a belépési felületen a belépési adatait megadva tud belépni a felhasználó fiókjába.
Ön jogosult a regisztrációjának törlését kérni a Honlapon meghatározott módon (pl. a felhasználói fiókjában vagy a kapcsolattartói email címünkre küldött üzenetével). Az üzenet megérkezését követően a Webáruház köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből. Ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag Ön felelős. Amennyiben tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Webáruházat.
Ön vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
Megrendelés folyamata
Termék megismerése, kiválasztása, a termékek megjelenítése
Önnek lehetősége van a Honlap felületén böngészni a Termékek között, melyeket különböző szempontok szerint mutatunk be Önnek. A termékkategória nevére kattintva a benne szereplő Termékek listája megjelenik. Ön a Termékek nevére, fotójára klikkelve tájékozódhat a Termék lényeges tulajdonságairól, részletes jellemzőiről, áráról.
A webáruházban található ábrák, fényképek és termékfotók megjelenítésével folyamatosan törekszünk arra, hogy a webáruházban lévő fényképek minél élethűbb megjelenést biztosítsanak. Ennek ellenére előfordulhat, hogy az ábrák, fényképek és termékfotók színei az emberi szem számára másképp jelennek meg, mint az informatikai eszközökön. Az eltérések az Ön által használt számítógép vagy egyéb eszköz szín felbontásától, színmegjelenítés módjától, fényviszonyoktól is függhetnek. Ezen kívül termékeink egyedi gyártásúak, ezért nem tudjuk garantálni a megrendelt termékek színazonosságát. Két időben eltérő, de ugyanazon termék színárnyalatai között lehetnek minimális eltérések. Ezen eltérések miatt a Webáruház nem vállal semmiféle felelősséget.
A Kosár funkciói
Ha bármely termék elnyeri tetszését, úgy a Kosárba vagy Kosárba teszem feliratú gombra/szóra kattintva tudja a Terméke(ke)t virtuális kosárba helyezni, ami egyfajta „előszobája” a megrendelésnek.
A kosár tartalmát a Kosár feliratra/gombra vagy a kosár ikonra (rajzra) kattintva tudja megtekinteni.
A kosárba rakott Termék(ek) darabszámát a megrendelés végleges leadása előtt Ön tetszés szerint csökkentheti, növelheti vagy a Terméke(ke)t törölheti a kosárból.
Milyen lépéseket kell tennie Önnek a megrendelés indításához?
A megrendelésének elküldéséhez Önnek szükséges megadnia az e-mail címét, vezetéknevét, keresztnevét, telefonszámát, majd ki kell választania a rendelkezésre álló lehetőségek közül a kívánt szállítási és fizetési módot. Ezt követően meg kell adni a számlázási adatait, illetve házhoz szállítás esetén a szállítási címet is. Ha van regisztrációs lehetőség a Honlapon és Ön már regisztrált a Honlapunkon és be is jelentkezett fiókjába, az Ön kényelme érdekében egyes adatokat a rendszerünk már előre betölt(heti) Önnek.
Mit javasolt tenni Önnek a megrendelés elküldése előtt? (adat ellenőrzés/javítás)
Mielőtt Ön véglegesíti a megrendelését, egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt Terméke(ke)t, azok mennyiségét. Ha adatbeviteli hibákat vett észre, mindenképpen javítsa ki, módosítsa azokat a megadott adatokon. Amennyiben még a végleges elküldés előtt változtatni szeretne a kosár bármely tartalmi elemén vagy az Ön adatain, akkor azt még megteheti a Webáruház által biztosított technikai módokon (pl. Vissza a kosárba feliratú gombra kattintva).
A megrendelés elküldése és az Ön fizetési kötelezettségének keletkezése
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy megadott adatai helyesen szerepelnek, valamint a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt Termékeknek, akkor két beleegyező döntést várunk Öntől:
a jelen ÁSZF vásárlási feltételeinek elfogadása (jelölőnégyzet kipipálása), valamint
hozzájárulása ahhoz, hogy a rendelés során megadott személyes adatait a GDPR, továbbá saját adatkezelési tájékoztatónk feltételei szerint kezelhetjük (jelölőnégyzet kipipálása).
Ezt követően a Megrendelés feliratú gombra kattintással megrendelését véglegesen elküldeni a Webáruház részére, ami az Ön részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
Termékek árával kapcsolatos fontos információ
A Honlapon megjelenített Termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon (bruttó) van feltüntetve, a Termék ÁFA-kulcsának és a Webáruház adóalanyiságára vonatkozó előírásoknak megfelelően. A Termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a szállítás költségét. A Termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz, beleértve a szállítás díját is.
Rendelés visszaigazolásának folyamata
Az alábbi módokon jöhet létre Ön és a Webáruház között szerződés. Azt, hogy az alábbi két lehetőség közül melyik módon jön létre a szerződésünk, a Honlapon történő tájékoztatásunk és az általunk küldött e-mailek tartalmazzák.
1. Ön két e-mailt fog kapni tőlünk. Miután Ön elküldte részünkre a megrendelését a Honlapon, egy automatikus technikai megrendelést visszaigazoló emailt kap és egy második, szerződést létrehozó emailt.
Az első email egy automatikus visszaigazoló e-mail, amelyben arról tájékoztatjuk, hogy rendelése megérkezett a rendszerbe. Ez egy technikai jellegű rendszerüzenet, mely tartalmazza az Ön által megadott adatokat (a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt Termékek felsorolását, mennyiségét, a Termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget).
Amennyiben azt tapasztalja, hogy az automata visszaigazoló e-mail tévesen tartalmazza az Ön adatait, úgy ezt a tényt köteles velünk e-mail útján haladéktalanul közölni, ezzel együtt a helyes adatait megadni. Amennyiben az automata visszaigazoló e-mail 24 órán belül nem érkezik meg e-mail fiókjába, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot, ugyanis elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.
A második e-mail (már nem automata, technikai jellegű rendszerüzenet) tartalmazza Webáruház szerződéses (azaz az Ön ajánlatát/megrendelését elfogadó) nyilatkozatát, amely az Ön megrendelés beküldésének időpontjától számított legkésőbb 72 órán belül visszaigazolja a megrendelés teljesíthetőségét. Az ajánlat elfogadó e-mail a Webáruház részéről az Ön által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel létrejön a szerződés Ön és a Webáruház között.
Az Ön és a Webáruház között online módon megkötött Termék adásvételére vonatkozó szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül. Az adásvételi szerződés alapján a Webáruház dolog tulajdonjogának átruházására, Ön a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.
2. Egy e-mailt küldünk a megrendelésének beérkezés után
Miután Ön elküldte részünkre a megrendelését a Honlapon, Ön egy e-mailt fog kapni tőlünk, amely egyszerre tartalmazza:
a) az automatikus visszaigazolást, melyben arról tájékoztatjuk, hogy rendelése megérkezett a rendszerbe és tartalmazza az Ön által megadott adatokat (a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt Termékek felsorolását, mennyiségét, a Termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget).
Amennyiben azt tapasztalja, hogy a visszaigazolás tévesen tartalmazza az Ön adatait, úgy ezt a tényt köteles velünk e-mail útján haladéktalanul közölni, ezzel együtt a helyes adatait megadni. Amennyiben a visszaigazoló és szerződést létrehozó e-mailünk 24 órán belül nem érkezik meg e-mail fiókjába, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot, ugyanis elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.
b) a Webáruház szerződéses (azaz az Ön ajánlatát/megrendelését elfogadó) nyilatkozatát, amely az Ön megrendelésének beküldésének időpontjától számított legkésőbb 72 órán belül visszaigazolja a megrendelés teljesíthetőségét.
Szerződés létrejötte, a szerződés tartalma
Mikor jön létre a szerződés Ön és a Webáruház között?
Az ajánlat elfogadó e-mail a Webáruház részéről az Ön által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel létrejön a szerződés Ön és a Webáruház között abban az időpontban, amikor a mi szerződéses nyilatkozatunkat tartalmazó e-mail az Ön elektronikus levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.
Milyen típusú szerződésnek minősül az Ön és a Webáruház között létrejött Szerződés?
Az Ön és a Webáruház között online módon megkötött Termék adásvételére vonatkozó szerződés elektronikus úton megkötött adásvételi szerződésnek minősül. Az adásvételi szerződés alapján a Webáruház dolog tulajdonjogának átruházására, Ön a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.
Ajánlati kötöttség
Ön mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 72 órán belül nem kapja meg a Webáruháztól az elküldött rendelésére, vagyis az ajánlatának elfogadására (teljesítésére) irányuló ajánlat elfogadó visszaigazoló e-mailt.
A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Webáruházhoz, illetve Önhöz megérkezettnek, amikor az a címzett részére hozzáférhetővé válik.
Amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Ön hibás e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt Ön nem tud üzenetet fogadni, a Webáruház kizárja a felelősségét az Ön megrendelésének meghiúsulásáért és a szerződés létrejöttének elmaradásáért.
Ha Ön rendelését már elküldte a Webáruház részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 24 órán belül jeleznie kell a Webáruház felé, a nem kívánt vagy téves adat tartalmú rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
Hibás ár
A lehető legnagyobb gondossággal járunk el a Termékek árának és Termékek leírásának feltüntetésekor. Előfordulhat, hogy mégis a Termék szokásos piaci árától jelentősen eltérő árat (akciós) jelenítünk meg és/vagy informatikai eszköz/szoftver hiba miatt irreális árat tüntettek fel.
Nyilvánvalóan hibás ár lehet az alábbi három eset bármelyike:
0 Ft-os árat tüntet fel a Webáruház egy vagy több Terméknél,
kedvezményes, de a kedvezmény tényleges mértékének nem megfelelően csökkentett árat tüntet fel a Webáruház egy vagy több Terméknél,
a tényleges árleszállítás szándéka nélkül, hibásan kikerülő árat tüntet fel a Webáruház egy vagy több Terméknél, mely a kedvezményes piaci ár szintnél is alacsonyabb.
Ilyen esetekben a Webáruház az alábbiakra jogosult:
a) nem fogadja el (elutasítja) az Ön a Webáruház szerződéses akaratától eltérő tartalommal (irreálisan alacsony árral) létrejött ajánlatát
VAGY
b) a téves áron indult ajánlattételi folyamat eredménytelenül lezártnak minősül és a szerződés nem jön létre.
Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy a kereskedelmi gyakorlat megítélése során az olyan fogyasztó magatartását kell alapul venni, aki ésszerűen tájékozottan, az adott helyzetben általában elvárható figyelmességgel és körültekintéssel jár el.
A Webáruház tehát feltételezi a Vásárlóról, hogy rendelésekor a tudatos fogyasztótól elvárhatóak alapján jár el, tehát tisztában van a megrendelni kívánt Termék tulajdonságával, jellemzőivel, és piaci ár szintjével, így azzal is, ha a Terméknek a Webáruház által feltüntetett ára nyilvánvalóan túl alacsony.
Számla
A Webáruház számlát állít ki az Ön vásárlásáról és a számlát e-mailben küldi el Önnek, vagy a csomagban helyezi el. A Webáruház elektronikus számlát állít ki Önnek és Ön az ÁSZF elfogadásával beleegyezik ebbe.
Fizetési módok
Az Ön által kiválasztott Termékek vételárát Ön többféle fizetési megoldással tudja kiegyenlíteni. Az Ön rendelkezésére álló fizetési megoldások készlete időről-időre változik. Az aktuálisan elérhető fizetési megoldásokról a Honlapon több helyen (pl. ikonokkal) és a konkrét Termék megrendelésekor is tájékoztatjuk. Itt általános tájékoztatást adunk Önnek a fizetési megoldásokról.
A megrendelés végösszegének kiegyenlítése az alábbi fizetési módok igénybevételével lehetséges:
Bankkártyás fizetés: amennyiben Ön a bankkártyás előre fizetés lehetőségét is kit tudja választani a fizetési módozatok között, akkor a Webáruházzal szerződésben álló pénzügyi szolgáltató rendszerében biztonságos módon fizethet bankkártyájával.
Banki átutalás: A megrendelés ellenértékét a Termék(ek) kiszállítását, illetve átvételét megelőzően banki átutalással is kiegyenlítheti. A banki átutalás indítása előtt mindenképp várja meg, amíg a Webáruház visszaigazolja az Ön megrendelését és megküldi Önnek a szükséges átutalási utasításokat. A Webáruház bankszámlaszámát biztonságképpen ellenőrizze le az 1. pontban megadott bankszámla információ alapján.
Utánvétes fizetés: Amennyiben az „Utánvétel” fizetési módot is ki tudja választani a konkrét megrendeléskor, a megrendelés értékének kiegyenlítése a kiszállítás vagy az átvétel helyszínén történő átvételkor történik, készpénzben illetve a futárcégtől függően bankkártyával. A Webáruház kizárólag magyar forintot (Ft) fogad el.
Készpénzes fizetés: Amennyiben a „Készpénzes” fizetési módot is ki tudja választani a konkrét megrendeléskor, a megrendelés értékének kiegyenlítése az átvétel helyszínén történő átvételkor történik, készpénzben illetve a futárcégtől függően bankkártyával. A Webáruház kizárólag magyar forintot (Ft) fogad el.
A Webáruház – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Vásárló állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.
A részletes fizetési megoldásokat az III. sz. Mellékletünk tartalmazza.
Szállítási feltételek
Általános tájékoztatás
Az Ön által kiválasztott Termékek többféle szállítási módon és időről-időre változó áron rendelhetőek meg, egyes esetekben pedig akció keretében folyamatosan változó áron találja ezeket meg. Az aktuálisan elérhető szállítási módokról és azok áráról, egyéb feltételeiről a konkrét Termék megrendelésekor tájékoztatjuk. Itt az ÁSZF-ben csak általános tájékoztatást adunk Önnek a szállítási feltételekről. A II. sz. mellékletben és a konkrét megrendelési folyamat során további tájékoztatásokat adunk az egyes kiszállítási módokhoz kapcsolódó részletes szállítási feltételekről.
Átvételi módok
Házhozszállítás
Házhozszállítás esetén kérjük, hogy olyan szállítási címet adjon meg, ahol napközben elérhető.
Ha Ön a megjelölt időpontban nem tartózkodik a megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a futár értesítést hagy a megadott elérhetőségek valamelyikén. Az értesítőn található szám segítségével lehetősége van a futárszolgálatnál új szállítási cím és időpont megadására, illetve egyeztetésére. A futárszolgálat további 1 alkalommal kísérli meg a megrendelt Termékek kiszállítását.
A futárszolgálat tehát összesen kétszeri kézbesítést kísérel meg, azonban, ha a 2. kiszállítás is sikertelen – Önnek felróható okból -, akkor a 3. kiszállítást a Webáruház csak akkor kísérli meg újból, ha Ön a megrendelés ellenértékét átutalással a Webáruház részére már megfizette és a vételár a Webáruház számláján jóváírásra került.
Amennyiben az ön által megadott szállítási cím például a munkahelye címe, vagy eltér az ön bejelentett lakcímétől, kérjük hogy lakcímét tüntesse fel a számlázási adatoknál.
A Webáruház fenntartja a jogot arra, hogy az egy megrendelésben szereplő Termékeket egyszerre szállítja ki, részszállítás teljesítését nem vállalja.
Személyes átvétel/átvételi pont
Amennyiben Önnek a megrendelt Termékek átvételére személyes átvételt vagy más csomagautomatás átvételt is biztosítunk a megrendelés során megadott lehetőségek között, akkor az Ön által megvásárolt Termék azon időponttól vehető át a megadott átvételi ponton. Az átvétel előtt kérjük várja meg, az átvétel lehetőségét megerősítő e-mailt vagy sms-t, amit a Webáruház vagy annak megbízottja küld meg Önnek.
Termék átvételével kapcsolatos tájékoztatás
Amennyiben az lehetséges, a Termék(ek) átvételekor Ön köteles megvizsgálni, hogy a csomagolás sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson és/vagy a Terméke(ke)n, kérje a futártól jegyzőkönyv felvételét és haladéktalanul lépjen kapcsolatba velünk. A 9. pontban részletezett kellékszavatossági igények kivételével utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem fogadunk el. Kérjük, hogy a megrendelése után haladéktalanul ellenőrizze a megrendelése tartalmát, hogy hiánytalanul megérkezett minden termék, amit a webáruházban vásárolt.
Szállítási határidő
A Webáruház a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, átlagosan 3-6 munkanapon belül, de legkésőbb 30 napon belül köteles a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállíttatni) a Terméket.
A várható szállítási határidőt minden esetben a Webáruház által küldött visszaigazolás tartalmazza.
A Webáruház az Ön rendelését, a megrendelt Termék(ek) típusától függően a lehető leghamarabb átadja a futárszolgálatnak. A tényleges szállítási idő ettől eltérhet a választott módtól is függően. A Webáruház és a futárcég a szállítás napjáról e-mailben, sms-ben, vagy (felár ellenében) telefonos hívással előzetesen értesíti Önt.
A Webáruház késedelme esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló (lásd a Fogalom meghatározásokat az I. Mellékletben) jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Webáruház a pót határidőn belül nem teljesít, a Fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni.
A Fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha a szerződést a Felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.
Kiszállítás fizetési feltételhez kötése
Amennyiben Ön korábban már a megrendelt Terméket nem vette át (az elállási jog gyakorlását kivéve), vagy a Terméket nem kereste jelzéssel érkezett vissza a Webáruházhoz, a Webáruház a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez kötheti a megrendelés teljesítését.
A Webáruháznak jogában áll visszatartani a Termék(ek) átadását, amíg meg nem győződik arról, hogy Ön a Termék árát sikeresen megfizette az elektronikus fizetési megoldás igénybevételével (beleértve azt az esetet, amikor az átutalással fizetett Termék esetén a Vásárló tagállama szerinti pénznemben utalja át a vételárat és az átváltás, valamint a banki költségek miatt a Webáruházhoz nem érkezik meg a vételár és a szállítási díj alapján meghatározott összeg). A Webáruház a vételár kiegészítésére hívja fel a Vásárlót, ha a Termék árának megfizetésére nem teljes mértékben került sor.
Értékesítés külföldre
Amennyiben a Honlapon megadott feltételek szerint a Magyarországról rendelő személyek a Termék kiszállítását kérhetik Magyarországra, vagy bármely Európai Uniós tagállam területére, ezt a lehetőséget kérheti a nem Magyarországról rendelő személy is. Ez azt jelenti, hogy nem alkalmazunk hátrányos területi megkülönböztetést az egyes megrendelőkkel szemben.
Amennyiben a Webáruház a megrendeléseket az Európai Unió (EU) területén belül külföldre is kiszállítja a fentiek szerint, akkor a külföldi megrendelésekre is jelen ÁSZF rendelkezései irányadóak azzal, hogy a jelen pont értelmezésében Vásárlónak
az a Fogyasztó minősül, aki valamely EU tagállam állampolgára, vagy valamely EU tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy
az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást.
A Honlapon található tartalom és az Önnel folytatott levelezésünk és egyéb adatközléseink főleg magyar nyelven történnek, és nem vagyunk kötelesek a Vásárló választása szerinti nyelven levelezni/telefonálni a Vásárlóval.
Kárveszély átszállása
Ha a Vásárló Fogyasztónak minősül (lásd a fogalom meghatározásokat az I. Mellékletben) és a Webáruház vállalja a Termék(ek) Fogyasztóhoz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a Vásárlóra, amikor a Vásárló vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a Termék(ek)et. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a Vásárlóra, ha a fuvarozót a Vásárló bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem a Webáruház ajánlotta.
Tájékoztatás az elállási jogról és az elállási jog gyakorlásának szabályai
A Fogyasztó elállási joga
Fontos információ: az e pontban felsorolt jogok a fogyasztónak minősülő Vásárlókat illetik meg (továbbiakban: „Fogyasztó” – lásd még a Fogalom meghatározásokat az I. Mellékletben). Ennek megfelelően cégek, intézmények, közületek stb. (jogi személyek) nem gyakorolhatják az alábbiak szerinti elállási jogot.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § értelmében a Fogyasztó jogosult a Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a
Terméknek,
több Termék szolgáltatása esetén az utoljára szolgáltatott terméknek,
több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ha a Terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
A Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a Termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
A Fogyasztó elállási jogának kizárása
A Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog az alábbi esetekben:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében (pl. friss élelmiszer, meleg étel);
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. Az ilyen termékek visszavétele a Webáruháztól nem várható el akkor, ha a Fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható. Amennyiben a Fogyasztó még nem kezdte meg ezen, a kivételszabály alá tartozó termékek használatát, tehát a terméket közvetlenül védő csomagolást még nem bontotta fel, elállási jogát az általános szabályok szerint gyakorolhatja.
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti felmondási jogát.
Ha a Fogyasztó mégis élni kíván elállási jogával, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségeken a Webáruház részére. Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mailhez mellékelt vagy a jelen ÁSZF végén található IV. Mellékletben elérhető elállási nyilatkozat-mintát is.
Az elállási jog gyakorlására vonatkozó eljárás szabályai
Mikor minősül érvényesnek az elállási jog gyakorlása?
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Webáruház részére. Amennyiben a Fogyasztó postai úton küldi meg elállási nyilatkozatát, akkor a postára adás dátumát, amennyiben e-mailen keresztül, akkor az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Webáruház a határidő számítás szempontjából. Javasoljuk, hogy a Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma, különös tekintettel az alábbiakra (bizonyítási teher).
Melyik félen van a bizonyítási teher?
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az e pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mit kell tennie a Webáruháznak azután, hogy a Fogyasztó gyakorolta az elállási jogát?
A Webáruház köteles e-mailben ésszerű határidőn belül visszaigazolni a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését, különösen akkor, ha Fogyasztó a Honlapon biztosított módon küldte be elállási nyilatkozatát (például web űrlapon).
Mit kell tennie a Fogyasztónak azután, hogy megküldte elállási nyilatkozatát?
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt Terméket a Webáruház által a Honlapon feltüntetett visszavételi címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a Terméket.
Kit terhel a visszaküldés költsége?
A Terméknek a Webáruház címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Webáruház vállalta e költségek viselését. A Webáruház azonban nem vállalja át a visszaszállítás lebonyolítását, illetve költségét a Fogyasztótól. A Webáruház az utánvéttel vagy portósan visszaküldött csomagot nem veszi át. A Termék visszaküldésének költségein kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Fogyasztó felelhet a Termék értékcsökkenéséért elállás esetén
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a Termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt, vagy visszaküldés esetén a nem megfelelő csomagolásból adódó sérülés miatt következett be. A Webáruház tehát követelheti a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek megtérítését.
Meddig kell a Webáruháznak visszatérítenie a vételárat és annak milyen elemeit a Fogyasztó elállása esetén?
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Webáruház visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást (Termék ára), ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Webáruház által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.
Mikor tartjuk vissza a visszajáró összeget?
A Webáruház jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a Terméket, és nem győződött meg annak teljes körű sértetlenségéről.
Milyen módon térítjük meg a Fogyasztónak a visszajáró összeget?
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Webáruház, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, például az elállási nyilatkozatán megadja a bankszámlaszámát és a kedvezményezett nevét. Az ilyen visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A pénz visszatérítésének leggyorsabb és legbiztonságosabb módja a banki átutalás, így mindenképp javasoljuk az elállásnál a banki visszautalás választását.
Amennyiben a visszatérítést minél gyorsabban bankszámlára utalással szeretné, úgy kérjük, ne felejtse el bankszámlaszámát az elállási nyilatkozatában vagy (elektronikus) levelében megadni részünkre.
Hogyan vizsgáljuk meg a visszaérkező csomagot elállás, vagy csere esetén?
A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása videókamerával rögzítésre kerül. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség (például, hogy a visszaküldött termék sérült, használt, koszos, vagy hiányos volt).